MobaTR Meta: Janna

MobaTR Meta: Janna

Daha önce çok fazla metada olmayan, alt koridorun pasif oyunuyla bilinen şampiyonu Janna, profesyonel takımların gözde desteği haline geldi.

Sezon 6 öncesinde nadiren de olsa tercih edilen Janna'yı tamamen metadan düşüren dengeleme 6.6 yamasında gelmişti ve hem E yeteneğinin verdiği saldırı gücü, hem de ultisinin rakipleri engelleme süresi azaltılmıştı. Bu nerf'ten önce de çok fazla tercih edilmeyen şampiyonu, 6. ve 7. sezonda profesyonel maçlarda neredeyse hiçbir kompozisyonda görmüyorduk.

Peki hiçbir iyileştirme almayan Janna şimdi neden metada?

1) Eski Para Serisi - Kızgın Buhurdanlık

Sezon ortası güncellemelerinde önemli bir değişiklik alan Eski Para serisi, minyonlardan mana ve altın sikkeleri düşürüp destek şampiyonlarının da oldukça iyi seviyelerde altın kazanabilmesini sağlar hale geldi. Bu da geç oyunda oldukça güçlü hale gelen Janna'nın, taşıyıcısına oyunun erken aşamasında da daha faydalı olabilmesinin önünü açtı. Janna'ya ilk eşya olarak alınan Kızgın Buhurdanlık artık çok daha kısa zamanda tamamlanarak, nişancının hem saldırı hızı, hem ekstra hasar hem de can çalmaya sahip olmasını sağlıyor.

2) Hiper Taşıyıcılar

Yanardöver'e gelen mana güçlendirmeleriyle başlayan ormanda tank metası, takımların nişancı pozisyonundan hasar beklentilerini arttırdı. Bu da Lucian, Ezreal, Ashe gibi mobil ya da işlevsel olan fakat hasarları düşük kalan şampiyonların yerine Kog'Maw, Tristana, Twitch gibi geç oyunun hiper taşıyıcı şampiyonlarının geçmesine neden oldu. Nişancının hasardaki payı çok fazla olunca da onu korumak çok daha önemli hale geldi. E konumuz nişancı korumaksa, bu kızın eline kimse su dökemiyor tabii.

3) Savaş Başlatma Kompozisyonları

Son zamanlarda metadan düşmeyen Jarvan, Zac, Gragas, Sejuani, Kled gibi şampiyonların ortak bir özellikleri var; muazzam savaş başlatma mekanikleri. Haritada ne kadar görüş sahibi olursanız olun, aniden üzerinize atlayan bir Zac görebilirsiniz ve bir nişancı olarak tek kaçışınız sıçranız. Bekleme süresi gelene kadar tamamen korumasızsınız. Kendinizi Jarvan'dan çok uzak zannedip hasarınızı veriyorsunuz fakat E+Q+Sıçra+Ulti kombosuyla çok uzak mesafelerden sizi ultisine hapsedebilir ya da yere inemeden ekranınızın renklerini kaybedebilirsiniz. Karşı takımın ön saflarında bir Gragas varsa, bir nişancı olarak mantıklı olan sukastçilere yaklaşmadan güvenli bir şekilde ön saflara hasarınızı vermektir, yalnız o mesafelere girdiğinizde Sıçra + E + Ulti kombosuyla kendinizi rakibin içinde bulmuyorsanız çok şanslısınız.

İşte tüm bu savaş başlatma mekaniklerinin en büyük düşmanı; 

Pasifiyle kendisine gelen takım arkadaşlarını hızlandıran,

Uğultulu Kasırga ile rakipleri havaya savuran,

Meltem ile rakiplerini yavaşlatan,

Fırtınanın Gözü'nü Kızgın Buhurdanlık ile birleştirerek hem AD, hem can çalma, hem saldırı hızı, hem de kalkan veren,

Muson ile de takım savaşlarının seyrini tamamen değiştiren Janna.

Muhabir Janna

Yorumlar

Yorum ekleyebilmek için üye olmanız gerekmektedir.

Geri Bildirim Kayıt Ol